Facebook ma swoje 5 minut, które trwa od dłuższego czasu. Czy możemy spodziewać się końca Facebooka w najbliższym czasie i inny portal społecznościowy przejmie jego popularność ? Ciężko jest odpowiedzieć na to pytanie. Przede wszystkim ma on swój międzynarodowy charakter, oczywiście pomijając Chiny, które mają swój odpowiednik Facebook'a. Facebook jest niezłym pochłaniaczem czasu. Inni cenią go za prostotę, inni znów nienawidzą.....
W ubiegłym roku z serwisu Marka Zuckerberga korzystało już 1,39 mld aktywnych użytkowników, zaś 890 mln odwiedza portal codziennie. Z pewnością Ty też posiadasz konto na Facebooku, więc wiesz o czym mowa i ile czasu mu poświęcasz.
Zapewne kojarzysz przycisk ,, Like". dając komuś ,,Like'a'' wykazujesz swoje zainteresowanie. Coś ci się podoba. Każdy wstawiając nowego posta na Facebooka w głębi duszy liczy na ciekawą sumkę Like'ów pod nim. Like są fajne ( pozwólcie, ze zrezygnuje z cudzysłowu, czasami) dla każdego. W dzisiejszym świecie, gdzie połowa ludzi nie lubi wypowiadać się na forum, powielać komentarzy ,, fajnie zdjęcie ",, super wyglądasz " lub po prostu im się nie chce, wybiera ten sposób na zaistnienie w portalu społecznościowym. Wtedy szybko w banalny sposób naciska przycisk ,, Like" i tym samym wyraża swój zachwyt danym postem, poparcie jakiś myśli czy zainteresowanie zdjęciem swojej sąsiadki.
A to właśnie od banalnego ,,Like'', czasami wszystko się zaczyna, miłość, znajomość,przyjaźń....
Mark Zucenberg do tej pory chciał by forma Facebooka pozostała taka jaka jest, ale jak się okazuję społeczeństwo liczy na jego rozwój.
Tym rozwojowym krokiem miałby się stać nowy przycisk ,, Dislike"
Jest ,,Lubie to! '' więc powinno być ,, Nie lubię tego!". Z pewnością zwykły śmiertelnik nie odczuje znaczenia tego przycisku. Zwykły śmiertelnik to taki, który spędza na Facebooku jednorazowo 10 minut by sprawdzić aktualności, ewentualnie wieczorem około godziny 22 porywa się na ewentualnie konwersacje. Zwykły człowiek, który nie udziela się społecznie, nie komentuje fun page polityków i innych celebrytów, nie jest hejterem, któremu wiele rzeczy się nie podoba, a jego ulubionym przyciskiem jest ,, Like" bo komentować nie lubi, nie chce mu się lub nie ma własnego zdania.
Jeśli w gronie znajomych ma prawdziwych znajomych z krwi i kości, którzy faktycznie istnieją, z pewnością nie otrzyma ,, Dislike" bo to mogłoby ich pogrążyć. Chyba, ze ktoś już nie wytrzyma i da swojego ,,Dislike" jakieś pani mocno przerobionej w Photoshopie.
,, Dislike" z pewnością pogrąży celebrytów o odmiennym zdaniu niż większość. Kontrowersyjnych polityków i tak zwanych hejterów, którzy lubią udzielać się społecznie komentując wszystko co tylko można.
Mark Zucenberg do tej pory chciał uniknąć takich sytuacji na Facebook'u, by ktoś dawał plusy lub minusy i oceniał. Bo to przecież nie fotka.pl ! A każdy znów zna jej historię. Przetrwali tam tylko ci o stalowych nerwach, olbrzymiej pewności siebie albo znawcy wszystkich opcji w Photoshopie.
Według Mark'a ,, Dislike" powinien być wykorzystany pod postami informującymi o czymś smutnym, chorobie, wypadku, zaginięciu kogoś. Bo jak tu nacisnąć ,,Lubie to! "
pod postem :
,,dziś jest najsmutniejszy dzień w moim życiu "
ale przecież nikt nie będzie czytał gwiazdki.
* dislike, przycisk, który ma na celu wyrażenie smutnych emocji związanych z chorobą, śmiercią itp
Komentarze
Prześlij komentarz
Dziękuje za wszelkie komentarze i obserwację.
Zostaw adres swojego bloga, a na pewno się odwdzięczę.
________________________________________
Thank you for all the comments and observations.
Leave the address of your page and I will visit your page.