Przejdź do głównej zawartości

11 faktów o pokoleniu Millenialsów

    
  
     Co raz częściej słyszmy o pokoleniu Millenialsów, czyli osób urodzonych w latach 1980-2000.
Potocznie określanych pokoleniem Y. Jest to bardzo liczna grupa w Polsce. Oczywiście wiadomo nie każdy urodzony w latach 1980-2000 stał się Millenialsem, ale watro zaznaczyć, ze okres ten bym okresem wyżu demograficznego i to własnie to pokolenie obecnie napędza gospodarkę w Polsce. 



1. Nie mają potrzeby posiadania.Nie muszą mieć własnego domu z ogródkiem. Wystarcza im wynajmowanie mieszkanie w centrum i korzystanie z Ubera Poczucie niezależność ma dla nich ogromne znaczenie.Nie przywiązują się do miejsc, mieszkanie w centrum Wrocławia, chętnie zamienią na mieszkanie w centrum Krakowa jeśli tylko będzie taka potrzeba.

2. Częsta zmiana pracy. Niezwykle elastyczni i pewni swoich kompetencji. Jeśli nawet ich nie posiadają to w krótkim czasie przyswoją pewne treści, nawet jeśli to będzie tylko kompendium wiedzy o biznesie. Najważniejsze jest to by używać takiego języka by znów ktoś inny myślał, że ma styczność ze specjalistą. 

3. Indywidualiści. Tak samo jak do miejsc i rzeczy, nie przywiązują się do ludzi. Krótkie internetowe znajomości,  romanse, imprezowe zauroczenia itp. Gdy w związku pojawia się kryzys, nie dążą do tego by o niego zadbać i spróbować go naprawić. Pokolenie pewnych siebie indywidualistów, którzy mają nadzieje na znalezienie lepszej znajomości. 



4.  Sukces dla pokolenia Y ma zupełne inne znaczenie. Zarobki powyżej 4000 tysięcy  to podstawa. Pokolenie Millenialsów dąży do tego by dobrze zarabiać, nie napracować się, a jednocześnie rozwijać się. Lubią mieć czas na swoje hobby, a także  prowadzić dość rozrywkowe życie.

5. Kolekcjonerzy gadżetów. Smartfon stanowi centrum dowodzenia. Większość Millenialsów spędza 65 % dnia z telefonem w ręku, pozostałe 35 % dnia smartfon spędza w tylnej kieszeni spodni lub obok poduszki śpiącego właściciela, który nie oszczędza na gadżetach. Tablet, Notebook, SmartWatch, AirPods.....

6. Zwolennicy zdrowego stylu życia. Wśród zainteresowań pokolenia Y, nie znajdźmy takich pozycji jak: zbieractwo, kolekcjonerstwo, wędkarstwo, czytanie książek. Millenialsi uprawiają CrossFit, chodzą na Fitness, biorą udział w maratonach biegowych, uprawiają wspinaczkę górską, nurkują.
Są na diecie bezglutenowej, są wegetarianami i weganami. Oficjalnie nie kupują w Biedronce.

7. Logo przynależności społecznej. Co z tego, że Apple robi swoich klientów w bambuko. 
Każdy świadomy Millenials, wie że jeśli będzie miał tablet Apple, iPhona, buty z Nike i koszulkę z Adidasa to będzie to świadczyło o jego ,, wysokiej pozycji społecznej''. Przecież pracuje, zarabia, więc go stać.

8. Pokolenie Facebooka, Istagrama, Tindera, SnapChata'a. Generalnie, każdy zna każdego. Co z tego, ze widzieli się tylko raz i zamieni dwa słowa na imprezie u znajomych, znajomego. Dla Millenialsa liczą się szerokie kontakty.

9. Nie lubią oszczędzać, wolą wydawać pieniądze na bieżąca. Sumy na koncie nikt nie widzi, za to nowe gadżety, wakacje na Rodos, weekend w Pradze,  na Facebook'u, Istagramie może zobaczyć każdy. 

10. Nie chcą brać odpowiedzialności za kogoś. Założenie rodziny odkładają w czasie, zazwyczaj zdarza się to dopiero w okolicach 30 roku życia lub później. Wolą skupić się na samorealizacji, spełnianiu  swoich potrzeb oraz realizacji  marzeń. 

11. Mają wykupione konta premium na Spotify ,  Libraibuk, Zalukaj, eDarling, Sympatia itp.
Nałogowo czytają blogi, strony internetowe poświęcone relacjom damsko- męskim, śledzą znajomych na Facebooku.  Lubią czuć się niezależni.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Nowości na Facebook'u ?

      F acebook ma swoje 5 minut, które trwa od dłuższego czasu. Czy możemy spodziewać się końca Facebooka w najbliższym czasie i  inny portal społecznościowy przejmie jego popularność ?  Ciężko jest odpowiedzieć na to pytanie. Przede wszystkim ma on swój międzynarodowy charakter, oczywiście pomijając Chiny, które mają swój odpowiednik Facebook'a.  Facebook jest niezłym pochłaniaczem czasu. Inni cenią go za prostotę, inni znów nienawidzą.....

Kolor wiosny 2015 .

FASHION                N ie, nie nie chodzi tu o krzykliwy kolor w którym nie każdy czuł by się pewnie. Wiem, wiem, wiosna kojarzy nam się własnie z takimi kolorami. Jednak jak już, niektórzy zdążyli zauważyć ostatnie lata w modzie to prostota, umiar i minimalizm. Taki styl się przyjął i nadal funkcjonuje ciesząc się ogromną popularnością Czerń, biel to kolory przewodnie tego stylu z wszelkimi odcieniami. Jednak w tym sezonie pojawia się nowy kolor, który będzie ,, prekursorem'' tej wiosny.       Nie, jeszcze nie ujawnię co to za kolor. Zawsze kojarzył mi się z cukierkami otulonymi białym pudrem z porcelanowymi lalkami, które miały ogromne rumieńce na twarzy, własnie w tym kolorze. Już wiecie co mam na myśli ? - Pudrowy róż......, tak to on będzie najczęściej gościł na sklepowych wystawach.       Jak ja bym go scharakteryzowała :  uroczy, dziewczęcy, świeży , cukierkowy. Zawsze go uwielbiłam,...

KOLOR WŁOSÓW OMBRE czy ZŁOTY REFLEKS ?

# Kolor włosów :  Ombre czy złote słoneczne refleksy ?       Od pewnego czasu na polskich ulicach królują włosy brąz od nasady i blond końcówki tzw. Ombre. Można ja wykonać przy pomocy rozjaśniacza lub farby by uzyskać delikatniejszy kolor. Ma ona swoich zwolenników, a także przeciwników, którzy na własnej skórze przekonali się jak to jest mieć popularną  Ombre. Jedni narzekają, na fakt iż trochę przytłacza ich włosy, wydają się oklapnięte od nasady i ciężkie.  Racja, warto zaznaczyć, że ombre jest doskonała dla włosów grubych i gęstych, puszystych. Przy włosach cienkich i prostych, mało puszystych, efekt nie jest zadowalający.  U takich osób idealnym rozwiązaniem byłby blond od nasady i brąz na końcach. Póki co taka moda jeszcze się nie pojawiła Dużo osób się skarży na popalone końcówki.  Ombre wymaga  regularnego dbania  o końcówki w każdym innym razie będzie trzeba je skrócić.     Wady : - niszczy końcówki - ...